Prijava

[SDL] Studentski Dnevni List

Pretraga

Zdravlje

Sprečavanje dehidratacije u toku leta

Danica Milanović 17.7.2022. Komentari

Voda je prva pomisao na leto, bilo da je u pitanju more, plaža, jezero, bazen, jer ljudi obično slobodno vreme provode rashlađujući se. Međutim, moramo obratiti pažnju da, pored toga što dosta vremena provodimo u vodi, dosta tečnosti unosimo i u svoj organizam, kako ne bi došlo do dehidracije našeg tela. 

Foto: pixabay.com

Ljudi tokom vrućine gube tečnost iz organizma, a najviše putem znojenja. Znojenje je ključna stvar jer se na taj način naš organizam rashlađuje, ali ujedno i gubi dosta tečnosti. Suv jezik i duži osećaj žeđi znaci su upozorenja koje ne smemo zanemarivati. Simptomi dehidratacije su: vrtoglavica, grčenje mišića i velike glavobolje. Tajna je u tome da čim ustanemo ujutru, popijemo dosta vode, kao i kada se spremamo da idemo napolje. Takođe, tokom znojenja gubimo u našim žlezdama elektrolite, gde je najviše zastupljen natrijum, pa tako moramo da vodimo računa da uz unos vode unosimo i natrijum koji možemo naći u raznim krekerima i slanim grickalicama. Ne treba se oslanjati isključivo na sportske napitke, jer na taj način ne unosimo dovoljnu količinu elektrolita.

Zdrava ishrana je još jedan faktor koji sprečava dehidrataciju. Voće, kao što su lubenica i jagode, kao i povrće, poput zelene salate i krastavca, sadrže dosta tečnosti, pa su idealni za letnji period. Od zdravih namirnica možete praviti prirodne sokove i smutije koji će biti od pomoći, a mogu poslužiti i kao zamena za obrok. Oni sadrže dodatnu količinu vode i nekalorične zaslađivače, što je bolji izbor od sokova sa puno šećera i dodatnih zaslađivača, koje svakako treba izbegavati. Prirodni sokovi su izvor energije, a to je idealno za letnje brze dane. Ishrana u toku leta treba biti lagana, ali treba voditi računa o tome da se nadoknade neophodni minerali i hranljivi sastojci.

Svako na svoj način podnosi vrućinu i zna šta najviše odgovara njegovom organizmu. Ono što je najbitnije jeste da u svakom trenutku pored sebe imate flašicu vode, pogotovo ukoliko izlazite van kuće na velikoj temperaturi.

Izvori: dominomagazin.comwww.stetoskop.inforavan-stomak.com

 

zdravlje,dehidratacija,hidratacija,leto,Voda,tečnost,

Komentari

Morate biti registrovani i prijavljeni da biste ostavili komentar.