Prijava

[SDL] Studentski Dnevni List

Pretraga

Zdravlje

Stres nije naš neprijatelj

Lana Stanisavljević 29.3.2022. Komentari

Tribina pod nazivom „Stres, suočavanje sa stresom i prevladavanje stresa u svakodnevici” održana je 28. marta u Maloj sali Niškog kulturnog centra. Predavanje na ovu temu održala je psihološkinja dr Marina Kostić. Prisutni su imali prilike da saznaju više o stresu, ali i tome kako da uspešno prevaziđu stresne situacije.

Foto: Lana Stanisavljević

Tokom uvodnog obraćanja dr Marina Kostić istakla je da stres ne moramo nužno da doživljavamo kao neprijatelja, već da se može posmatrati i u pozitivnom kontekstu. Iz svake situacije treba izvući pouku i preokrenuti situaciju u vlastitu korist. Tako je i kada je reč o stresu, kazala je dr Kostić.

Predavanje je počelo konstatacijom da živimo brzo, radimo mnogo, a da su nam dani kratki. Naime, Američki institut za stres smatra da je do 90 odsto svih problema sa zdravljem povezano sa stresom. Radno mesto je jedan od poligona za dobijanje stresa, a istraživanja pokazuju da su stresu najviše izloženi vatrogasci, piloti i novinari. Stres je definisan kao nespecifična fiziološka reakcija  odgovor organizma na bilo koji zahtev koji mu se postavlja. Stres utiče na mozak tako što pokreće reakciju emotivnog mozga, kada dolazi do oslobađanja kortizola − hormona stresa. Dve osnovne mogućnosti koje imamo u izazovnim situacijama su borba (suočavanje sa strahovima) ili beg (linija manjeg otpora). Takođe, u stresnim situacijama dolazi do ubrzanog metabolizma, povišenog krvnog pritiska i drugih promena u funkcionisanju organa.

Govorilo se o tome da li na stres odgovaramo emotivno ili prvo analiziramo i racionalizujemo situaciju. Kostićeva je naglasila da je to individualno, ali je važno da osvestimo svoje reakcije da bismo znali kako da vladamo situacijom. Takođe, prisutnima je predložila da na trenutak razmisle o stvarima koje ih stresiraju, a zatim duboko udahnu i izdahnu. Kako je kazala dr Kostić, tehnika pravilnog disanja je recept koji pomaže u svakoj stresnoj situaciji. Ovom prilikom je naglasila da svako od nas duguje sebi da izvrši procenu vlastitih stresora, kako banalnih tako i egzistencijalnih.

Na kraju predavanja, prisutni su imali priliku da postave pitanja i učestvuju u diskusiji. Predavanje je zaključeno savetima koji nam mogu pomoći u borbi sa stresom. Jedan od ključnih je da pronađemo vremena za sebe i ono što nas opušta. 

zdravlje,stres,tribina,psihologija,niški kulturni centar,

Komentari

Morate biti registrovani i prijavljeni da biste ostavili komentar.