Prijava

[SDL] Studentski Dnevni List

Pretraga

Zdravlje

Domaći kefir – prednosti i upotreba

Anđela Jeremić 19.6.2021. Komentari

Kefir je odavno poznat kao lekovit i koristan za zdravlje organizma. Uglavnom se koristi onaj koji se može naći u prodavnicama, kao gotov proizvod, ali se može i napraviti, što je zdravija varijanta. 

Foto: unsplash.com

Kefir je zapravo mala zrnasta gljiva, drugi naziv je tibetanska gljiva, koja svojim izgledom podseća na karfiol. Sadrži do 60 različitih mikroorganizama, što čini izvor probiotske kulture i ugljenih hidrata kefirane, koji štite od loših bakterija. Njegove bakterije čiste nervni sistem i štite ga. Tako se omogućava uspešno stvaranje hranljivih materija koje su neophodne za normalan rast i razvoj. Pun je vitamina i minerala koji su pogodni za jačanje imunog sistema. Kalcijum i grupa vitamina D pomažu u razvoju i održavanju koštanog sistema. Najbolje deluje kao prirodni probiotik. Dobar je za regulisanje stomačnih tegoba, dijareju, varenje. 

Domaći kefir se pravi od zrna kefira, koja se lako mogu naći, jer se umnožavaju samostalno. Kada se pravi u kućnoj varijanti, potrebno je mleko i teglica ili bokal od jednog litra. Najbolje bi bilo da mleko bude sveže i domaće kravlje ili kozje, ali se može koristiti sojino ili bademovo. Količina se može povećati ili smanjiti, ali za prvi put bi bilo dovoljno 500 ml mleka na dve kašike kefirnih zrnaca. Za blagi kefir može se staviti i samo jedna kašiku. Mleko sa zrncima se zatim prekrije i ostavi se da odstoji 24 sata. Kefir je gotov onda kada počne da se zgrudnjava i da se odvaja surutka na vrhu. Tada se tečnost procedi i kefir je gotov. Preporučuje se da se prva tura baci, jer napitak može biti suviše jak i veoma kiseo. Zrna koja ostanu mogu se koristiti ponovo. 

Dnevna upotreba domaćeg kefira doprinosi zdravlju organizma, a ukus je bolji od kupovnog proizvoda. 

zdravlje,kefir,probiotik,tibetanska gljiva,imunitet,

Komentari

Morate biti registrovani i prijavljeni da biste ostavili komentar.