Prijava

[SDL] Studentski Dnevni List

Pretraga

Zdravlje

Uloga magnezijuma u našem životu

Maša Stojiljković 8.4.2021. Komentari

Magnezijum predstavlja jedan od najzastupljenijih minerala, nakon kalcijuma i fosfora. Najviše ga ima u kostima i mekim tkivima, a njegov značaj ogleda se u učešću u brojnim hemijskim procesima u organizmu.

Foto: www.delameredairy.co.uk

Osim vitamina, minerali predstavljaju važne hranljive materije koje imaju brojne funkcije. U ljudskom organizmu može se naći oko 80 različitih minerala, a magnezijum je uključen u više od 600 reakcija u telu. On utiče na stvaranje vitamina D i paratireidnog hormona (hormon štitne žlezde). Važnu ulogu igra u vezivanju kalcijuma za kosti i opuštanju mišića, ali reguliše i rad srca i snižava nivo holesterola. Zaslužan je za formiranje proteina, stvaranje dodatne energije, pospešuje rad mišića, zbog čega je njegov unos bitan za srčane mišiće, podstiče stvaranje i popravljanje DNK I RNK, kao i balansu nervnog sistema. Nedostatak magnezijuma povećava osetljivost na stres, a kod mladih može prouzrokovati preteranu uznemirenost i nestabilnost karaktera. Simptomi poput nesanice, vrtloglavice, bolova i grčeva u mišićima, nervoze i velike emotivnosti mogu biti prouzrokovani nedostatkom ovog minerala.

Potreba za magnezijumom povećava se tokom rasta, trudnoće i dojenja, a prosečni unos je šest miligrama po kilogramu telesne težine. Dok mnogi misle da magnezijum jedino možemo uneti putem suplemenata, ovaj mineral nalazi se u hrani, ali i u vodi. Ishrana bogata magnezijumom i redovna hidratacija mogu nam obezbediti dovoljan unos magnezijuma. Orašasti plodovi kao što su bademi, lešnici, kikiriki, orasi kao i zeleno lisnato povrće poput spanaća, blitve, graška i brokolija su bogati izvori magnezijuma. Voće kao što su jagode, banane, smokve, ali i kefir, kakao i zob mogu biti korisni kod manjka magnezijuma. Jedite integralni hleb i pirinač umesto običnog belog, za užinu pojedite jednu bananu ili šaku badema, a potrebu za slatkišima utolite sa dve ili tri kockice crne čokolade. Tokom celog dana je bitno da pijete dovoljnu kolicinu vode koja ima dovoljnu koncentraciju minerala.  

Male promene u svakodnevnim navikama mogu nam obezbediti dovoljnu količinu magnezijuma, a sa time i kvalitetniji i zdraviji život. 

Izvoriwww.stetoskop.infowww.zdravisimo.com

zdravlje,magnezijum,minerali,ishrana,Zdrav život,

Komentari

Morate biti registrovani i prijavljeni da biste ostavili komentar.