Prijava

[SDL] Studentski Dnevni List

Pretraga

Zdravlje

Fizička aktivnost u zimskom periodu

Milena Živanović 10.2.2021. Komentari

Zima je vreme kada se obično naše telo i organizam olenje. Glavne aktivnosti postaju izležavanje, gledanje filmova ili odmaranje uz neku knjigu. Tu su i praznici koji mogu da nas asociraju na hranu. Mnogo hrane, malo fizičke aktivnosti i moguće je stvaranje višaka kilograma.

www.active.com

Hladnije vreme i niske temperature čine naš boravak napolju težim i smanjuju nam motivaciju za bavljenje nekom fizičkom aktivnošću. Postoje mnoge predrasude da zima i trčanje ne idu jedno sa drugim. Baš naprotiv. Trčanje na otvorenom zimi je mnogo zdravije nego trčanje na traci u teretani. Vazduh je zdraviji i pročišćeniji, pogotovo onda kada padne sneg. Pre nego što rešite da se aktivirate, bitno je da znate da se zagrevanje pre trčanja radi isključivo u toplom, dakle kući. Ono bi trebalo da traje duže nego zagrevanje pod drugim vremenskim uslovima, a njime se i sprečavaju moguće povrede. Najbitnija je određena oprema, kako bi se sačuvalo zdravlje i sprečila prehlada. Slojevito i udobno oblačenje, izbegavanje garderobe od pamuka i konstantno kretanje su glavni saveti. Rukavice i tople čarape su neophodne, jer se naša telesna temperatura najviše gubi upravo preko šaka i stopala. Naravno, ne zaboravite kapu, jer teme glave odnosi čak 40 odstV naše toplote. 

Kada se trčanje i trening završe, potrebno je da što pre odete u toplu prostoriju. Tako se sprečava da odeća krene da se suši na vama. Nikako ne treba dozvoliti da mokra odeća, što od vremena, što od znoja, stoji duže na vama, u suprotnom može doći do prehlade, bolesti i drugih zdravstvenih problema. Bitno je garderobu skinuti odmah sa sebe i zagrejati se u toplom prostoru. Čaj u toku odmora može Vas dodatno zagrejati. Tečnost ne bi trebala da se koristi odmah nakon završetka trčanja, dok se još uvek zadihani i umorni, već kasnije, kada se organizam vrati u svoje prirodno stanje. 

tim gouw jp2g4xXl5QQ unsplash

Trčanje svakako zahteva dobru hidrataciju, tako da se preporučuje veći unos tečnosti pre, ali i nakon trčanja, posle kratkog odmora. Kada se govori o hidrataciji, i naša koža zahteva istu. Zimski period isušuje našu kožu u većoj meri, čak dolazi i do pucanja kože nakon dužeg boravka napolju. Pre izlaska, izbegavajte da odmah nakon umivanja odete napolje, već sačekajte i namažite zaštitnu kremu. Takođe, balzam za usne pomaže u sprečavanju pucanja kože usana usled vetra i hladnog vazduha. 

Fizička aktivnost je bitna kako u toplijim danima, tako i u hladnijem periodu. Profesionalni trkači koriste baš zimski period kako bi se pripremili za prolećne trke. Tako da, razmislite o trčanju i pripremite svoje telo za leto.

Izvori: www.trcanje.rs 

zdravlje,fizička aktivnost,trčanje,hidratacija,

Komentari

Morate biti registrovani i prijavljeni da biste ostavili komentar.