Prijava

[SDL] Studentski Dnevni List

Pretraga

Zdravlje

Kako sačuvati zdravlje tokom ispitnog roka?

Anđela Jeremić 5.2.2021. Komentari

Ispitni rok je faza u kojoj studenti imaju povećanu dozu stresa. Knjige, skripte, lekcije, ocene i nedostatak sna su obično asocijacije za ovaj period. Kako sačuvati zdravlje i dobiti dobre ocene? 

Foto: scholarlyoa.com

Stresan period može dosta uticati na ceo organizam. Stalna izloženost brigama može da napravi totalnu blokadu za razmišljanje i pamćenje informacija koje primamo. Studenti se najčešće susreću sa manjkom motivacije da krenu sa učenjem, brzim odustajanjem, neredovnošću u učenju, poteškoćama pri razumevanju gradiva i strahom od ispita. Zbog nedostatka vremena za učenje, najviše neprospavanih noći broji upravo ispitni rok, a kao što smo govorili, nedostatak sna može stvoriti brojne zdravstvene probleme.

Posmatrajući sa zdravstvene strane, učenje se može pospešiti dobrom ishranom. Prema istraživanjima, zdrava ishrana pozitivno utiče na akademski uspeh, ali i na ponašanje i primeni naučenog. Zdravim navikama može se doći do boljih ocena, boljeg pamćenja i bržeg rada moždanog sistema. Mozak ne može sačuvati energiju i njegov rad zavisi od toga kojim hranljivim materijama raspolaže. Često se može naći spisak hrane za mozak. To znači da određene namirnice mogu uticati i razviti sposobnosti za bolje pamćenje i razmišljanje, što dovodi do bržeg učenja. Borovnice, orasi, žitarice, riblje ulje, avokado i brokoli su stalni na ovom spisku, kao i crna čokolada. Ishrana bogata voćem i povrćem utiče na memoriju, koncentraciju i na centar za razvnotežu. Umesto energetskog pića ili kafe, bolji izbor su ceđeni sokovi. Dodati veštački šećeri nisu preporuka, dok se med preporučuje jer ima povoljan uticaj. Manji i laganiji obroci sprečavaju otpuštanje dopamina koji je ključan za produktivnost.

Foto:www.thestatesman.com

Bitno je održavati nivo unosa esencijalnih masnih kiselima, magnezijuma i cinka koji su jako bitni za održavanje normalne moždane funkcije. Minerali i vitamini, a naročito vitamin C, E i B su jako bitni. Vitamin C je naročito važan, jer direktno utiče na moždane impulse i na stvaranje neurotransmitera. Ne sme se zaboraviti da je i mozgu potreban odmor, pogotovo od učenja. Stoga, preporučuju se pauze u učenju, da ne bi došlo do preopterećenja. U pauzama se preporučuje šetnja na otvorenom zbog dotoka kiseonika i fizičke aktivnosti koja igra glavnu ulogu u ovom procesu. Što se tiče sna, bolje je odspavati i u kraćim intervalima, nego ne spavati uopšte. Našem organizmu i mozgu je potrebno vreme za obnavljanje i prikupljanje energije

Promena starih navika može biti i postepena, ali doprinosi boljim rezultatima. Nije potrebno samo razmišljati o učenju i naprezati svoje moždane ćelije kako bi se lekcije i definicije zapamtile. Učenje je proces koji utiče na ceo organizam, a stanje organizma utiče na proces učenja. Zdravom hranom, boljem načinu i pristupu, ispitni rok može biti manje stresan i uspešan sa upisanim desetkama u indeksu.

Izvoriwww.biramzdravlje.rswww.zdravija.com

zdravlje,ispitni rok,organizam,učenje,koncentracija,vitamini,ishrana,

Komentari

Morate biti registrovani i prijavljeni da biste ostavili komentar.