U svetu koji neprestano evoluira, gde su mogućnosti na tržištu rada sveobuhvatne, mladi ljudi se suočavaju sa izazovom odabira pravog putokaza prema karijeri koja odražava njihove ambicije i talente. U tom duhu u četvrtak, 4. aprila održan je Sajam zapošljavanja i profesionalne orijentacije na Filozofskom fakultetu, događaj koji nije samo prilika za povezivanje sa poslodavcima, već i za istraživanje širokog spektra mogućnosti koje su pred studentima. Sajam je održan u saradnji Fakulteta, Kancelarije za razvoj karijere i podršku studentima i Udruženja profesora francuskog jezika Srbije. Okupljajući veliki broj poslodavaca iz različitih sektora i brojne posetioce, ovaj događaj nije samo pružio platformu za direktan kontakt između studenata i poslodavaca, već je postao izvor mogućnosti da studenti načine prve korake u svojoj karijeri.
Sajam zapošljavanja i profesionalne orijentacije je događaj koji okuplja poslodavce i potencijalne zaposlenike radi promocije poslova, razmene informacija o karijernim mogućnostima i pružanja podrške u procesu zapošljavanja. Ovaj sajam uključuje izlaganja, prezentacije, radionice, panele rasprava i mogućnost direktne interakcije između poslodavaca i posetilaca. Takođe, pruža priliku studentima i mladima da se informišu o različitim karijernim putevima, razmene iskustva i uspostave korisne kontakte za budućnost.
Na ovogodišnjem Sajmu podrška partnera je bila izuzetno značajna, a nekoliko kompanija se posebno istaklo svojim doprinosom. Među njima su bile zlatni partneri poput NIS-a, Mintha i Mplusa, čije je angažovanje bilo izuzetno važno za uspeh događaja. Takođe, srebrni partneri poput Transcoma, Decathlona, Magne, CityScopea i Wersiriusa su takođe pružili značajan doprinos.
Dekanica Filozofskog fakulteta profesorka dr Natalija Jovanović, istakla je da je Fakultet prepoznao potrebu za prilagođavanju stalnim promenama u profilima zanimanja i poslovnom okruženju. Kako objašnjava, u cilju stvaranja ambijenta koji podržava susrete između poslodavaca i budućih nosilaca poslova, Fakultet je proaktivno krenuo u organizaciju događaja koji omogućuju ovu interakciju.
Cilj ovog Sajma je da se dobiju obostrano korisne informacije kako bi mi kao akademska zajednica unapredili programe i adekvatno pripremili studente za savremene potrebe na tržištu rada. Sa druge strane, poslodavci će imati priliku, ne samo da predstave svoje kompanije, već i da u direktnoj komunikaciji sa potencijalnim kandidatima dobiju informacije o njihovim interesovanjima, znanjima i veštinama, rekla je Jovanović.
Kako kaže, ovaj događaj je i odlična prilika da se kroz edukativne radionice, koje su važan deo sajma, kandidati na najbolji mogući način upoznaju sa svim etapama koje će ih dovesti do željenog posla: od pisanja biografije, preko priprema za razgovor za posao, a biće u prilici da čuju i lična iskustva i savete zaposlenih.
Sve veći broj zlatnih, srebrnih i desetine drugih partnera i prijatelja pokazuje da smo na pravom putu i da je reč o zajedničkoj misiji. Njihova podrška učvršćuje naše uverenje da je ovo dobar način saradnje visokog obrazovanja iz sfere rada koja će se i u budućnosti sigurno dodatno razvijati, rekla je Jovanović.
Foto: Filozofski fakultet
Šef kabineta dekana, Saša Trenčić ističe da je prvenstveni cilj samog sajma da se spoje posetioci i kompanije. Drugi cilj je da svi posetioci uvide koje su sve mogućnosti na tržištu rada, da se dodatno edukuju, kao i da se na kraju zaposle, jer je to i krajni cilj.
Sajam ima veoma bogat prateći program. Prvenstveno bih izdvojio edukativna predavanja, a tu su i radionice Moj CV i Blic intervju gde će kandidati, odnosno posetioci sajma moći da dobiju dodatne informacije i komentare iz prve ruke šta im je dobro, odnosno nije dobro u njihovom nastupu, to jest CV-ju. Prateći program sajma je izuzetno bogat, odnosno bogatiji u odnosu na prošlu godinu, rekao je Trenčić.
Prošlogodišnji sajam zapošljavanja bio je uspešan događaj koji je okupio raznovrsne kompanije i posetioce, pružajući platformu za direktnu interakciju i razmenu informacija o poslovnim prilikama. Dok je ove godine, Sajam dodatno unapređen kroz proširenje aktivnosti i veće učešće kompanija, pružajući posetiocima još bogatije iskustvo i veće mogućnosti za povezivanje i edukaciju na šta je podsetio i upravnik Departmana za komunikologiju i novinarstvo docent dr Neven Obradović.
Ideja je da svaki Sajam bude bolji nego što je onaj prethodni. To se potvrdilo i ove godine, tako da sigurno očekujemo i neke nove sadržaje i u tom delu interaktivnosti kao što vidimo sada. I naravno, prva stvar je da veći broj kompanija bude prisutan, a vidimo da su se sve kompanije od prošle godine vratile i ovaj put, rekao je Obradović.
Na ovogodišnjem Sajmu zapošljavanja uveden je i Kutak zdravlja, što je bio značajan korak napred. Ova novina imala je za cilj da dodatno obogati iskustvo posetilaca, stavljajući poseban akcenat na važnost brige o njihovom zdravlju. Pored uobičajenih aktivnosti vezanih za zapošljavanje, posetiocima je pružena prilika da se informišu o ključnim aspektima zdravstvene zaštite i prevencije bolesti. Takođe, svi zainteresovani su imali priliku da obave brojne medicinske preglede, poput merenja krvnog pritiska, nivoa šećera u krvi i drugih.
Predstavnica Psihološkog savetovališta za studente, Isidora Spasić, istakla je da kao organizacija predstavljaju podršku za mentalno zdravlje. Što se tiče studenata, kako kaže, nude besplatno psihološko savetovanje za sve studente Univerziteta u Nišu. Ako neko ima potrebu ili želi može da ih kontaktira na njihovim mrežama ili putem broja telefona.
Pored savetovanja nudimo studentima psihologije prilike za volontiranje kada raspisujemo naše konkurse u okviru edukativnog, istraživačkog sektora, dodala je Spasić.
Foto: Filozofski fakultet
Sajam je ove godine obeležio veliki broj posetilaca što ukazuje na izuzetnom interesovanju za ovu vrstu događaja. Mnogi mladi ljudi su iskoristili priliku da posete Sajam i upoznaju se sa mogućnostima zapošljavanja, kao i da se informišu o novim trendovima na tržištu rada.
Jedna od posetilaca Sajma, Marija Savić istakla je kako su ovakvi događaji izuzetno važni i mnogo bitni, čak za nekog i ključni, s obzirom da danas, ne samo za nju kao psihologa, nego generalno za sve struke je veoma mala opcija da se pronađe posao.
Nema toliko opcija, nema toliko konkretnih poslova preko kojih možemo na klik da dođemo, nego uglavnom se danas zapošljavamo preko preporuke, preko da kažem, nekog internog načina zapošljavanja, preko nekog poznanstva. A uglavnom mladi, pogotovo oni koji su završili fakultet teško dođu do toga. Tako da oni koji nemaju mrežu ljudi, ovakvi sajmovi su im izuzetna prilika da dođu do takvih informacija, rekla je Savić.
Još jedan posetilac, Strahinja Bogosavljević, istakao je da su ovakvi događaji veoma bitni za pronalaženje posla, pogotovo za mlade koji nisu sigurni čime će se baviti u budućnosti. Kako kaže, lepo je posetiti ovakve sajmove i upoznati nove ljude i brojne mogućnosti.
Ovaj događaj bio je prilika za spajanje sveta obrazovanja i industrije, što je od suštinskog značaja za pripremu studenata za uspešan ulazak u profesionalni svet. Nastavak podrške i saradnje između različitih aktera, poput visokoobrazovnih institucija i poslodavaca, ključan je za kontinuirani razvoj i uspeh mladih u savremenom okruženju rada.
Na našem zvaničnom instagram profilu možete pogledati atmosferu sa sajma, kao i ankete sa organizatorima, poslodavcima i posetiocima.