Drugi studijski album pod nazivom „Floodland”, objavljen novembra 1987. godine od strane britanskog got rok benda „The Sisters of Mercy”, ostaje zapamćen kao kamen temeljac ovog žanra. Ovaj album je uobličio ne samo evoluciju benda, već i sam zvuk gotik roka i njegovih izdanaka. Teme poput ljubavi, smrti, politike i političkih odnosa, kao i postapokaliptičke vizije sveta, objedinjene su u zamišljenom, introspektivnom paketu pod nazivom „Floodland”.
Označen kao jasan odmak od njihovog debi albuma Forst and Last and Alvais, Floodland je, sa odlaskom gitariste Gerija Marksa i povratkom Endrua Eldriča, prevazišao čist post-pank. Za razliku od prvog, proširena zvučna paleta drugog albuma obuhvata složeniji gotički rok zvuk. Jedan od najupečatljivijih aspekata Floodland-a je njegova upotreba analognih sintisajzera i elektronskih efekata, koji dočaravaju atmosferu kinematografije 80-tih godina. Produkcija je bogata, mračna i emocionalno rezonantna, dok zvučni pejzaž sija u numerama poput This Corrosion.
Zvuk albuma, sačinjen od opojne mešavine gotičkog roka, industrijskog i elektronskog elementa, predstavljen je kao brilijantno preispitivanje granica i mogućnosti žanra. Međutim, uspeh Floodland-a ne leži samo u njegovoj muzičkoj sposobnosti, već je bitno napomenuti i njegovu tematsku dubinu koja je podjednako izražena.
Eldrič ulazi u mračnu filozofiju postapokalipse, fragmentacije društva, gubitka vere i potrage za novim oblicima ljubavi i života. This Corrosion je verovatno najikoničnija pesma ovog albuma, kako u zvučnom, tako i u lirskom smislu. Melodija i refren izazivaju snažan emotivni odjek, koji je, slobodno se može reći, karakterističan za ceo album. Nasuprot ovoj numeri, koja je ispunjena temema uništenja i samouništenja, jeste Lucretia Mi Reflection, koja se bavi temama moći, kontrole i lične transformacije, evocirajući slike mračnih sila koje manipulišu svetom. Pored njih, u ovom albumu se ističu i pesme 1959, Flood I, Flood II, i Dominion.
Kulturni značaj ovog albuma je gotovo neosporan. Njegov uticaj, koji se istovrenemo ticao kako muzičke produkcije, tako i političkog i poetskog diskursa, je po svemu sudeći sveobuhvatan. Mračni odraz života, melanholičan pogled na svet, originalna i nesvakidašnja muzika uz isto takve tekstove nastojali su da ovaj album, pa i sam bend, odjeknu među ljubiteljima gotik muzike. Floodland nije samo klasični gotik album, već predstavlja evoluciju zvuka koja je godinama oblikovala mnogobrojne bendove i žanrove. Floodland je, uz svoj inovativni pristup i intrigantne teme, ostavio neizbrisiv trag na muzičku scenu, a samim tim i na širi kulturni pejzaž.