Prva modna revija dizajnera sa juga Srbije okupljenih oko organizacije „Naisa“ održana je prošle nedelje. Međutim, nisu samo dizajneri zvezde ovakvih modnih događaja, već i sami modeli čiji je zadatak da iznesu odeću na najbolji mogući način, a pripreme za tako nešto nisu uvek lake. Studentski dnevni list bio je u prilici da zaviri u bekstejdž pre pomenute revije, a modeli i dizajneri su sa nama podelili svoja iskustva, mišljenje i zanimljivosti. 

Naši sagovornici, modeli Anastasija Stanojević i Zoran Jovanović, kažu da su svesni u kakvom surovom modnom okruženju žive, te smatraju da je za ovaj posao presudna visina, a zatim i mere, posebno kod devojaka, s obzirom na idealne čuvene mere 90 (obim grudi), 60 (obim struka), 90 (obim bokova). Takođe, važne su i poželjne proporcije tela koje se ipak razlikuju u zavisnosti od dizajnera sa kojima sarađuju. No, i pored toga, ističu i poručuju mladim kolegama da su ljubav prema ovom poslu i harizma koju emituju, presudni.  

Za njih je sve počelo na kastingu. Zoran je prošao regularni, takozvani - otvoren kasting i kaže da je bilo dosta zanimljivo, iako je konkurencija velika, jer pored modela koji konkurišu, dizajneri dovode i svoje modele sa kojima obično sarađuju. U Anastasijinom slučaju kasting se održao onlajn. 

Onlajn kasting zahteva da se prijavite za fotografijama i merama, nakon čega dolazi uži krug kada vas i lično kontaktiraju da se dogovori sve oko dolaska, pojašnjava ona.

Kako je sama proba pred veliku reviju uveliko bila u toku, specifično okruženje i sam izgled modela naveo nas je da pitamo i kakve instrukcije oni dobijaju na dan revije, te su nam objasnili da dolazak na probu pre revije podrazumeva da se pojavite u crnoj uskoj odeći, sa puštenom opranom kosom, bez ili sa vrlo malo šminke. Devojke obično nose štikle, a momci cipele ili patike u zavisnosti od toga šta dizajneri žele.

Da bi modeli blistali u punom sjaju, neophodan je i magičan dodir šminkera i frizera, koji se brinu o vizuelnom identitetu lica i kose modela. Svedene frizure – zalizani, niski repovi ili blagi talasi su frizure koje su bile zastupljene na ovoj reviji. Lagana nude šminka sa istaknutijim konturama, je dominirala prema rečima zaposlenih u LAVISH studiju koji su bili zaduženi za glam na reviji.

Tako sređeni modeli potom i isprobavaju kreacije pre revije i već u tim trenucima nazire se dizajnerska vizija. Kako objašnjava dizajnerka Miljana Čolaković, od ideje do realizacije je nekada potrebno i više sati ili čak par dana. 

 Kada kreativni proces krene, on ne staje, ideje se nadovezuju jedna na drugu i tako se rađaju velike kolekcije i još veće revije, kazala je Čolaković. 

Kako bi revija uspešno prošla, neophodna je saradnja ogromnog tima koji naporno radi da bi sve što bolje izgledalo publici. Kako nam je rekla još jedna od dizajnerki Slavica Aliko, ključna karika modne porodice i svake revije uopšteno jesu svakako modeli koji i pored činjenice da pristižu sa Srbija Fashion Week-a, u ovom slučaju gore od želje da i nišku publiku osvoje harizmom. Usputno smo upitali ovu dizajnerku kako se rodila ideja za ovu modnu reviju.

Sve je krenulo kada mi je iznenada u jednom kaficu prišla moja koleginica Mirjana, dizajnerka brenda „Mirjan Wolf“, jer je prosto osetila potrebu da mi se javi. Neko nepisano pravilo među niškim dizajnerima je bilo da se mi ne volimo, ali od tada se sve promenilo. Na prethodnim revijama i tokom svih dosadašnjih  susreta toliko smo se povezali, te smo postali jedna prava modna porodica. Bez sujete, zavisti, niko više ne gleda čija je kreacija čija, već svi zajedno pomažemo modelima da se obuku i vršimo prepravke u hodu, tako zajedno i vraćamo modu u Niš, istakla je ona.

Upravo tim zajedničkim snagama, uspešno je održana ova velika revija u Nišu. Kada smo upitali nišku dizajnerku da nam u tri reči opiše reviju, rekla je: Ljubav i moda, a to je upravo ono što je publika bila u prilici da vidi. Modeli i kreacije su očarali publiku koja sada sa nestrpljenjem očekuje naredne događaje. 

 

O autorima