U subotu 30. novembra u okviru sedmog dana Sajma knjiga održana je promocija knjige „Digitalne komunikacije, marketinške strategije i praktični primeri” profesorke Tamare Vučenović i profesora Miloša Stojanovića. Na samoj promociji su, pored autora prvog izdanja pomenute knjige, učestvovali i profesorka Ivana Božić Miljković sa Univerziteta Metropolitan i vlasnik agencije „Logo House” Nikola Mladenović.
Na samom početku događaja prisutnima se obratila Anja Veličković i poželela ugodnu dobrodošlicu i uvela je u samu tematiku promocije. Potom je usledio uvodni govor profesorke Ivane Božović Miljković, koja je navela dva svojstvena razloga zbog kojih joj je ova knjiga prilikom čitanja postala izuzetno draga.
Prvo što je ovo autorsko delo mojih kolega koji su mi jako dragi i drugi je što se knjiga tematski obraća jako širokom krugu ljudi i živi momenat u kome i mi živimo, pokriva jednu jako važnu tematsku oblast, izjavila je Božović Miljković.
Takođe, istakla je i još jedan veliki uspeh njenih kolega, a to je nagrada od Društva informatičara Srbije plaketom za izuzetan doprinos IT zajednici. Naglasila je i da su kreativni impulsi vodič do samog stvaranja knjige.
Potom, autorka knjige i profesorka Tamara Vučenović obratila se prisutnima kako bi objasnila samu suštinu dela i strmovit put ka njegovom stvaranju, citirajući jednog poznatog izdavača:
Ti si sad završila knjigu i misliš da si završila sav posao. E pa nisi, posao tek počinje. A ja sam mislila da je ovaj najteži deo već za nama, objašnjava Vučenović.
Sama inspiracija za pisanje sadržaja na ovakvu temu proistekla je iz toga, kako autorka kaže, što je ona već nekoliko godina unazad tragala i na sajmovima i u knjižarama za domaćim knjigama koje se konkretno bave ovim temama.
Te se knjige mogu izbrojati na prstima jedne ruke, posebno u ovoj godini, čini mi se makar ovo sto sam ja videla na Sajmu knjiga u Beogradu, ova naša knjiga je jedina. Ja se ovde nalazim u ulozi dvostrukog špijuna. Dakle, nisam samo profesor na Univerzitetu Metropolitan već sam i urednik emisije „Digitalne ikone radio Beograda dva”, tako da se duže od dve decenije bavim digitalnim temama i često dobijam pitanja od slušalaca kako im je potrebna knjiga napisana jednostavnim jezikom o tome kako bi neko ko je ostao bez posla, a ne zna mnogo o digitalnom marketingu, mogao da zaradi, rekla je Vučenović.
Zatim se svima prisutnima obratio i Miloš Stojanović koji je svojim izlaganjem dočarao koliko je zapravo truda i napora bilo potrebno za realizaciju jedne ovakve ideje i njenog sprovođenja u delo.
Uopšte nije bilo lako prikupljati primere, prilikom pisanja dvoumili smo se šta ubaciti, šta izbaciti, primeri se stalno pojavljuju svakog dana i mi smo konstantno ubacivali nove primere, ali ubacivanje svakog primera znači nova lektura, novi prelom. U jednom momentu smo morali da kažemo: dosta, to je kraj, nema više ubacivanja novih primera, sve što nismo biće u drugom izdanju. Izutetno je teško bilo prikupiti adekvatne primere, s obzirom da ne treba prikazati samo dobre primere, odnosno uvek treba prikazati i one loše primere, kako ne treba raditi, objašnjava Stojanović.
Kao jedne od mnogih dobrih primera same knjige, naveo je i kako digitalno komunicirati putem različitih digitalnih kanala, kako efikasno komunicirati sa publikom i kako prodati proizvod i pritom ubediti samu publiku da ste vi oni pravi.
Prilikom razgovora, svoju reč dobio je i vlasnik agencije Logo House Nikola Mladenović koji je definisao kako to poslovni svet gleda na ovu knjigu.
Knjigu poslovni svet vidi odlično, kao nesto prvo što se desilo kod nas na lokalnom tržištu i pisano je nekom našom prihvaćenom terminologijom, što je fenomenalno, knjigu sam pročitao u jednom dahu, konkretno nakon petnestak godina bavljenja ovim poslom meni je sve to bilo poznato, ali mi je bilo jako interesantno da vidim konkretne primere, kako su analizirani i kako su posvećeni da nekog inspirišu. Knjigu bih preporučio i studentima kao osnovu za digitalni marketing i po dubini da saznaju i kompletiraju određene elemente taktike i strategije u primeni, ističe Mladenović.
Autori su obuhvatili i temu svakodnevnog ponašanja na društvenim mrežama i saosećanja prema drugima, odgovorivši na pitanja čitalaca o privatnosti i zaštiti podataka na internetu kroz jednu vrstu mini-vodiča.
Drugi deo same promocije bilo je i predstavljanje još jednog korisnog dela za digitalni marketing, a to je knjiga Digitalne ikone 20+ Tamare Vučenović kroz koju je predstavila dvadeset godina rada na televiziji Radio Beograd 2 i preko sedamdeset intervjua sa različitim IT stručnjacima.
Za sam kraj, predavači su se osvrnuli na koncept svojih govora, a autorka je prisutnima preporučila film Pravda veštačke inteligencije, govoreći o tome čemu bi ljudi bili izloženi ukoliko čovek ne bi ostao glavni faktor današnjice i sveta.