U okviru četvrte festivalske večeri „Teatra na raskršću”, na sceni Narodnog pozorišta odigrana je predstava „Subota, neđelja i poneđeljak” Eduarda de Filipa, u režiji Paola Mađelija. Komad je izveo ansambl Gradskog satiričkog kazališta „Kerempuh” iz Hrvatske. Niška publika je dugotrajnim i gromoglasnim aplauzom nagradila izvanredno izvođenje.
Predstava Subota, neđelja i poneđeljak je skrojena od umetnika koji svako na svoj način doprinosi bogatstvu i kompleksnosti pozorišne umetnosti. Niška publika, već upoznata sa kvalitetima nekih od njih u okviru festivala prošle godine, dočekala ih je radosna.
Iako je ovaj komad napisan pre mnogo godina, u društvu drugačije kulture, teme na kojima se zasniva prenose se, kako se primećuje, iz vremena u vreme, iz kulture na kulturu, čoveka na čoveka i, nažalost, ne zastarevaju. Tako se komad odigran danas može razumeti i prihvatiti kao da je pisan upravo u sadašnjem času, ovde, na prostorima našeg, umesto italijanskog naroda.
Analiza života u zajednici, nedostatak prave komunikacije, balansiranje između poslovnih obaveza i privatnog života, položaj žene u društvu i generacijske razlike temelj su i stub ovog komada. Kroz ozbiljan i zreo humor, satiru, ali i uz prisustvo ljutnje i melanholije, predstava oslikava univerzalne i svakodnevne aspekte međuljudskih odnosa, stvarajući na sceni film u slici koji svaki pojedinac iz publike može prepoznati kao poznat, viđen ili proživljen.
Radnja predstave smeštena je u okviru porodičnog nedeljnog ručka u domu Priore, gde se okupljaju tri generacije koje žive pod istim krovom, ali i njihovi najbliži prijatelji i odseljeni članovi porodice. Glumački ansambl od samog starta predstave, kada Linda Begonja u ulozi Rose stupa na pozornicu sa svojim kuhinjskim stolom na točkiće sa kojim je u neraskidivoj simbiozi, pa izlaskom svakog sledećeg glumca i ređanjem situacija, vešto razotkriva slojeve života svojih likova, otkrivajući njihove tajne i vidljive frustracije. U mediteranskom, ali i intimnom okruženju, otkrivaju se univerzalne istine koje povezuju dok istovremeno i razaraju jednu porodicu.
Učaureni svako u svojim potrebama i željama, članovi ove porodice zanemaruju i odbacuju krivicu prekida veze sa ostalim, isto tako, na trenutke sebičnim članovima. U nedostatku zdrave i potrebne komunikacije, potreba i želja za pripadanjem, podrškom pa i uspehom rezultiraju ljubomorom, sukobima i nerazumevanjem.
Kroz satiru komad zapravo objašnjava tešku i prisutnu dramu u društvu, zbog čega će zdrav i svima potreban smeh u jednom trenutku prerasti u histeričan i odbrambeni mehanizam, kako glumaca na sceni koji ovu priču donose, tako i oduševljene publike koja se gledajući komad suočava sa svojim ličnostima.
S prelaskom iz čina u čin, publika je glumcima i glumicama na sceni izražavala svoje oduševljenje iskrenim aplauzima. Na kraju predstave, celokupna publika je ustala, glasno i dugotrajno aplaudirajući.
Glumačku postavku predstave čine: Linda Begonja kao Rosa, Mia Anočić-Valentić, Dražen Čuček, Filip Detelić, Igor Jurinić, Vilim Matula, Josipa Anković, Anita Matić Delić, Matija Šakoronja, Marko Makovičić, Hrvoje Kečkeš, Branka Trlin, Vedran Mlikota, Damir Poljičak, Ana Maras Harmander, Davor Kovač i Karlo Mlinar.
Glumica Linda Begonja nesumnjivo je osvojila gledalište, te će aplauz tokom njenog naklona sigurno ostati upamćen u sali Narodnog pozorišta kao jedan od najupečatljivijih trenutaka ovogodišnjeg festivala.
Na okruglom stolu kritike nakon izvođenja predstave, Linda Begonja ispričala je prisutnima kako je u početku bila jako skeptična je joj je uloga Rose delovala stereotipno. Zato je učinila sve da kroz rad sa rediteljem promeni sam dojam kod publike.
Morala sam da razbijem taj stereotip, jer koliko god da je ona La madre, velika majka, ona je zlostavljačica same sebe, ali i ljudi oko sebe. Na neki način ona je sociopata. Na neki način je i mazohistična. Ona je majka koja ima mazohistični odnos prema porodici, rekla je Linda.
Kako Linda dalje navodi ovo je predstava o ljudima, tačnije o porodici i odnosima unutar nje.
Polaznica je obitelj, ona je naša konstrukcija, naša dekonstrukcija, i naša destrukcija. Obitelj je ono što nas formira i ono što nas razara kao ljude, zaključila je.
Pete festivalske večeri, publika će imati priliku da pogleda predstavu Ćelava pevačica Centra za kulturu Tivat.