Pretposlednje veče Filmskih susreta i prikazivanje poslednjih filmova u takmičarskom delu festivala, ništa nije moglo da spreči. Uprkos kiši, stolice na Letnjoj pozornici popunjavali su gledaoci željno iščekivajući početak filmova. Iako sa malim zakašnjenjem, Jorgovani su bili prikazani u srcu Tvrđave, a Radnička klasa ide u pakao odmah zatim. Sloboda Mićalović proglašena je glumicom šeste večeri, a kako takoreći svake godine makar jedno veče u toku festivala padne kiša, ovo je još jednom pokazalo kakvo srce ima festivalska publika. Sa njima su voditeljka Bratislava Milić i voditelj Uroš Milojević, čekali početak filma sedeći na pozornici i pričajući sa publikom.

Nakon prestanka kiše, ovaj voditeljski par je ustao kako bi i zvanično otpočeo šesto veče festivala Filmski susreti. Oni su najavili film Jorgovani, a publika ih je gromoglasnim aplauzom ispratila vidno oduševljena njihovim potezom od ranije.

Romantična komedija Jorgovani ponovo je na male ekrane ujedinila jedne od omiljenih glumačkih tandema Slobodu Mićalović i Ivana Bosiljčića. Zarad primljene nagrade za najbolju seriju godine Kad zamirišu jorgovani, Katarina i Igor se sa ostatkom ekipe okupljaju kako bi tu nagradu primili. Kada maske sa lica krenu same da padaju, nijedna tajna ne može ostati sakrivena.

Po završetku filma, Sloboda Mićalović govorila je o publici koja posećuje festival.

Ja ne znam kako više da blagodarim, meni se ovo bilo desilo i sa filmom ''Bilo jednom u Srbiji'', da je pala kiša.To je neka tradicija koja prati festival niški i šta da kažem sem da osećam da poštuju film, da vole film. Ova publika i ovu ljubav koju imate nemate nigde, ni na jedonom fesitvalu, rekla je Sloboda.

Sloboda je takođe proglašena za glumicu šeste večeri festivala, dok je Viktor Savić sa najviše glasova publike proglašen glumcem festivala za ulogu u filmu Megdan: Između vode i vatre.

Za Studentski dnevni list Ivan Bosiljčić otkrio je da je najupečatljivija scena ustvari snimljena iz prvog pokušaja, ali i da je najviše truda uloženo u nju.

Lepo je kada glumac može i muzički da se angažuje. To se jako retko pokazuje kod nas na filmu, međutim ovde pevanje nije bilo samo sebi svrha i muzika nije bila samoj sebi svrha. Ovo je scena koja razrešava ceo film i samim tim ona je bila podjenako izazovna kao i svaka druga scena. Možda čak i izazovnija. Mnogo smo se potrudili, to je scena kojom smo se najviše bavili, ali smo je možda zato i snimili iz prve, objasnio je Bosiljčić.

sloboda_i_ivan

Foto: SDL redakcija/ Katarina Aleksandrović

Milutin Mima Karadžić, koji u filmu glumi producenta, javno je rekao da je jako zadovoljan mladim rediteljem koji je radio na filmu, ali da mu glumačka postava nije bila strana, obzirom da je sa njima i ranije sarađivao.

Moje iskustvo bilo je potpuno novo i sa Sinišom i sa Davidom i to je bilo nekako potpuno druga priča. Sa svim ovim glumcima sam radio i ranije, to je bilo nešto što znam, ali njih dvojicu nisam znao i jako sam zadovoljan i već smo večeras pričali o nekom mogućem sledećem projektu i nadam se da će se to dogoditi, nakon završene projekcije filma ukratko je rekao Karadžić dodajući,  iz Amerike jedino znamo Bjelogrlića, kao šalu na račun toga što u filmu žele saradnju sa Američkim producentom.

Za Studentski dnevni list reditelj Siniša Cvetić objasnio je zašto su se u glavnim ulogama našli baš Ivan Bosiljčić i Sloboda Mićalović.

Ideja je nastala tako što u vreme kad smo smišljali sve, popularan je bio slučaj Džoni Dep protiv Amber Herd i onda smo moj scenarista David Jakovljević i ja pomislili ko bi bio taj interesantan  tandem da prolazi kroz istu dramu kao Džoni i Amber i onda smo shvatili - Ivan Bosiljčić i Sloboda Mićalović. Shvatili smo da su oni u našem društvenom kanonu određeni kao nekakvi ikonični, idilični ljudi. Mi smo bili u fazonu onda hajde sad njih da stavimo u film i predstavimo na potpuno drugačiji način, namerno, bliže je pojasnio Cvetić.

Foto: SDL redakcija/ Katarina Aleksandrović

Svoj cilj objasnio je u jednoj rečenici, a publika je po zavšetku filma verovatno to i sama videla.

Kada krene trejler za film ljudi će misliti da idu da gledaju jedan ''Ranjeni orao'' film, ali ne, ustvari dobijaju nešto potpuno drugačije i to nam je bila ideja, dodao je.

Nakon Jorgovana, prikazan je film Radnička klasa ide u pakao. Ovaj film prati radnike fabrike koja  zbog privatizacije i tragičnog požara, čije se posledice mere u ljudskim žrtvama, biva zatvorena i svi ostaju bez posla. Kada protesti ne dovedu do promena oni se okreću natprirodnom. Pre početka filma Radnička klasa ide u pakao, poklonio se deo glumačke ekipe koju čine Olivera Viktorović, Silvija Križan, Dobrila Stojnić i Ivan Đorđević.

Ovim filmovima je zvanično zatvoreno takmičarsko izdanje 59. Filmskih susreta. Poslednjeg dana festivala biće dodeljene nagrade, a nakon toga publika će moći da pogleda kratki film Služba kao i dokumentarni film Bilje Krstić Izvan vremena, koji su se našli u revijalnom delu programa ovogodišnjeg festivala.

O autoru