U četvrtak, 9. oktobra, publika festivala „Teatar na raskršću” bila je svedok napete, emotivne i moderne adaptacije Krležinog klasika, u režiji Danila Marunovića. Ansambl Crnogorskog narodnog pozorišta donosi na scenu „Glembajeve”, svet u kojem su moć, strast i porodične tajne jače od svakog morala.
Nakon 11 godina, Leone Glembaj vraća se u svoju roditeljsku kuću zbog sedamdesetogodišnjeg jubileja firme, ali i nadajući se da će provesti više vremena sa udovicom svog brata, dok istovremeno kuća postaje svedok tragedija izazvanih ponašanjem i ljubavnim aferama Barunice.
U dramatičnom zapletu, Leone otkriva preljubu Barunice prema njegovom ocu, što dovodi do sukoba i rasprava u kojima izlaze na videlo porodične tajne, uključujući Leoneovu majku i prošlost njihovog braka. Napetost kulminira trenutkom kada Ignjat, suočen s istinom da je i njegov sin, Leone, bio sa njegovom suprugom Barunicom, doživljava srčani udar i umire, a porodični sukobi eskaliraju.
U momentu tuge i uzrujanosti, Barunica ponovo uspeva da zavede Leona, ali ne zadugo. Finale donosi trenutak u kojem Leone, ubija Barunicu, preuzimajući ulogu glave porodice, zajedno sa Beatriče, ali i teret moralnog i emotivnog nasleđa koje je decenijama oblikovalo Glembajeve. Leone se celog svog života borio protiv krvi, prokletstva i smrti Glembajevih, da bi na kraju postupio baš kao pravi Glembajev i osigurao svoje mesto na tronu naizgled uspešne kompanije, koja je zapravo u dugovima i srećne porodice, ali zapravo zamršene, pune spletki i mržnje.
Ansambl glumaca, koga čine Svetozar Cvetković, Mišo Obradović, Kristina Obradović, Una Lučić, Danilo Čelebić, Pavle Prelević, Stevan Vuković, Jovan Dabović, Kristina Mrkić i Predrag Pavićević – unosi emocionalnu snagu i intenzitet u svaku scenu, dok minimalizam scenografije Valentina Svetozareva i promišljena muzika dodatno pojačavaju napetost i psihološku dubinu.
Publika je ostala prikovana do poslednjeg trenutka, između fascinacije i nelagode, jer predstava istražuje porodične intrige, pohlepu i nemoć da se pobegne od sopstvenog porekla, pokazujući da moć i strast uvek nose cenu. Ansambl je ispratila ogromnim aplauzom, ali napustila sa pitanjem: da li je moguće pobeći od onog što nam je u krvi? Da li svako stvara svoju sudbinu, ili je ona davno napisana umesto nas?