Niška publika je sinoć bila u prilici da pogleda dva ostvarenja: film reditelja Damira Romanova „Svilen konac”, a zatim film Haži Aleksandra Đurovića „Sveta Petka – Krst u pustinji, koji je rađen po romanu „Petkana” Ljiljane Habljanović Đurović. Aleksandar Stojković je proglašen glumcem večeri za ulogu u filmu „Svilen konac”, u kome glumi oca dvadesetogodišnjaka i supruga koji je ostao bez svog bračnog partnera.

Danas se u hotelu Ambasador, tradicionalno kao i svakog dana održala konferencija za medije na kojoj se govorilo o filmovima koje je publika prethodne večeri imala priliku da pogleda. Konferenciju je otvorio Dejan Dabić, urednik filmskog programa Niškog kulturnog centra i selektor festivala. Na početku konferencije, Dabić je napomenuo kako je ovo bila festivalska premijera filma Svilen konac, kao i da film do sada nije bio učesnik nijednog festivala,  s obzirom na to da se već nalazi na platformi Apolon.

Konferenciji je prisustvovao deo ekipe filma Svilen konac, Damir Romanov, kompozitorka Anđela Kostić, kao i glumci Aleksandar Stojković i Nevena Ignjatović. Dabić je izneo činjenicu da je na premijeri filma bilo oko tri hiljade ljudi, te da je publika pozitivno i emotivno prihvatila ovaj film. Napomenuo je da je ovo topla ljudska priča koju može da gleda cela porodica.

Reditelj je rekao kako je ovo jedan mali film namenjen platformi Apolon i da mu je drago zbog toga što je film izašao fizčki pred publiku, a ne samo preko platforme.

Voleo bih da napomenem da je scenario napisan po ideji Jelene Bajić Jočić, da je inspirisan životom njenog dede, te da je samim tim jedna istinita priča protkana u filmu i da to daje određeni značaj ovom filmu, istakao je Romanov.

Romanov je napomenuo kako je on više okrenut žanrovskom filmu i fantastici, kao i da ovo ne bi bio prvi izbor za njega kada bi snimao film, ali da je bio tako lepo napisan i da mu je bilo drago što je baš on dobio šansu da ga realizuje. Glumac Aleksandar Stojković je govorio o svom liku. Istakao je da sa strane odraslog čoveka može da razume junaka koji želi da ostane na selu i neguje svoje vekovno ognjište i prepusti ga sinu jedincu.

Voditelj je govorio o Olgi Odanović koja u filmu igra majku, odnosno baku, a Stojković se nadovezao kako i njega publika prepoznaje kao komičara, pa su gledaoci uglavnom bili zbunjeni kada su ga videli u ozbljinoj ulozi čoveka iz naroda.

Ljudi vas prepoznaju kroz komični lik, zabavu za šire narodne mase, a kasnije budu zbunjeni: vidi ga ovaj što se smrko, daj nešto smešno. To mora da bude prirodnije, moraju ljudi da vam poveruju, rekao je on.

Glumica Nevena Ignjatović je istakla da su se energija, mašta i sloboda u radu sa kolegom Andrejem Nježićem poklopile odmah na početku, nakon prve probe. Glumica je navela da je sa kolegama, kao i sa rediteljem, osećala mir, slobodu, da je niko neće osuditi ukoliko pogreši, već da će stati ispred nje i doći do zajedničkog rešenja.

Drago mi je što je ovo moj prvi projekat i što sam radila sa Piksijem i sa Olgom. Što kažu, onog trenutka kad ta žena mene pogleda u oči, mene prođe jeza kroz celo telo i to ona pozitivna jeza što delim kadar sa takvom glumicom, rekla je ona.

S obzirom na to da je kroz film Svilen konac protkan motiv muzike, violine i pesme, prisutna kompozitorka je govorila kako ona nije jedini kompozotor i da je ceo tim radio na ovom filmu. Dodala je kako su imali i muzičku urednicu koja je zadužena za celokupni muzički identitet filma.

Nekako smo probali da spojimo tradicionalno i moderno, jer je pesma „Svilen konac” narodna pesma i to je nešto što Mišu povezuje sa prošlošću i sa njegovom majkom, a opet smo imali taj moderniji zvuk sa bendom „Ljubičice”, koji je trebalo da pokaze da je Miša opet mlad i da ima društvo, jer se priča ipak dešava u savremenom vremenu, kazao je on.

Nakon ekipe filma Svilen konac, Dejanu Dabiću su se pridružili glumci i reditelj filma Sveta Petka  Krst u pustinji. Na početku je reditelj Hadži Aleksandar Đurović govorio kako je oduvek želeo da roman pretoči u film, međutim, čekao je trenutak kada će biti dovoljno zreo kao reditelj i ličnost.

U međuvremenu sam radio debitanski film „Ljubav dolazi kasnije”, koji je takođe ovde bio prikazan pre 10 godina. Nakon toga sam razmišljao šta je sledeći korak i vratila mi se ideja da bi možda sledeći film mogao da bude ekranizacija romana „Petkana”. Kada sam majci izneo tu ideju, malo se plašila da je to preveliki zalogaj, ali ja sam verovao da to možemo i da je sad vreme da se to uradi, istakao je Haži Aleksandar Đurović.

Napomenuo je da ceo film nije rađen po romanu, već da sadrži trećinu knjige. Osvrnuo se i na to kako je proces stvaranja i snimanja filma trajao drugo, jer je nastupio koronavirus, pa je snimanje moralo da bude prekinuto. Film je sniman u koprodukciji sa Jordanom. Jedna od najvećih promena u filma u odnosu na roman jeste to što je u romanu demon u muškoj verziji, dok je na filmu uloga demona prepuštena glumici Milici Stefanović. Ona je rekla kako nije imala vremena za razvijanje straha i anksioznosti pre početka snimanja ovog filma.

Ni ja sebi ne bih bila prvi odabir za ovu ulogu, međutim, sada kada pogledam na momente, objektivno, moje i Milenino lice u kadru, zapravo je baš i ta igra naših, uslovno rečeno sličnosi i crta lica, meni stvarala neku moju priču.

Publika će većeras, četvrte večeri festivala,  imati priliku da pogleda dva ostvarenja: film Koma u režiji Petra Jankovića i film Vera u režiji Nedeljka Kovačića.