„Overboard!” je narativna i interaktivna vizuelna novela iz 2021. godine, koju je razvio i objavio studio Inkle. U njoj se pred igrača postavlja scenario u maniru romana Agate Kristi, ali bez klasične detektivske priče. Ovde nema potrage za ubicom, jer je ubica osoba sa druge strane ekrana. Igra stavlja igrača u kožu žene koja je gurnula muža sa palube broda i sada mora da prikrije zločin. Umesto rešavanja misterije i otkrivanja krivca, ovde su u prvom planu laži i manipulacije, sve sa krajnjim ciljem da se izbegne hapšenje.
Radnja uvodi igrača odmah u centar dešavanja. Godina je 1935, a igrač se nalazi u ulozi Veronike Vilenzi, britanske glumice, koja već u prvim sekundama igre gura svog muža sa palube luksuznog putničkog broda. Od tog trenutka kreće trka sa vremenom. Pred igračem je nekoliko sati dok brod ne pristane u Njujork da prikrije tragove, izbegne sumnju i pobegne nekažnjeno. Veronika je moralno siva i očajna, a istovremeno potpuno svesna svog šarma. Upravo ta kombinacija snalažljivosti i hladne proračunatosti čini je harizmatičnim negativcem kojim je zanimljivo upravljati.
Overboard! nosi u sebi DNK i inspiraciju iz romana poput Ubistva u Orijent Ekspresu i drugih misterija Agate Kristi. Ipak, sa svesnim obrtom, jer se ovde ne traži ubica već je potrebno suprotno, da se ubica ne otkrije. Kao i kod Agate i ovde se sve odvija na jednoj lokaciji, brodu punom putnika sa sopstvenim tajnama, motivima i rutinama. Igra je vizuelna novela sa vremenskim ograničenjem koja funkcioniše po principu taktičkih poteza, što je čini intenzivnim balansom izbora i posledica. Pred igračem je osam sati dok brod ne pristigne, a to u realnom vremenu znači oko pola sata po sesiji. Najdragoceniji resurs je vreme, a svaki potez, bilo to kretanje po brodu ili razgovor sa putnicima i posadom, potrošiće određeni broj minuta.
Bitan aspekt igre je to što ne vodi igrača za ruku, ali mu ipak daje dovoljno smernica da ne može potpuno da se zbuni. Prvo igranje je po pravilu uvek neuspešno, sa puno improvizacije i grešaka. Ipak, igrač kroz pokušaje i pogrešne izbore uči o likovima i njihovim rutnima i dolazi do informacija koje će mu dalje značiti. Ko ima alibi? Ko se šunja noću? Ko zna više nego što pokazuje? Sve su to pitanja koja će se malo po malo otkrivati, a na igraču je da igra pametno, jer jedan drugačiji izbor replike može da otvori potpuno novu granu događaja. Stilski, Overboard! se oslanja na jednostavnu grafiku i ilustracije koje podsećaju na staromodne stripove. Muzička podloga, koju čine džez i swing motivi, kompletira noir atmosferu i celokupnu sliku tridesetih godina 20. veka.
Ono što dodatno daje čar igri je to što ona igraču daje tri glavna zadatka, koja funkcionišu po principu igranja različitih nivoa težine. Prvi zadatak je logičan i najjednostavniji. Ubistvo ne sme da bude otkriveno, a Veronika ne sme da bude uhapšena. Drugi zadatak je mračniji i složeniji. Ako igrač odigra pametno, može da usmeri sumnju na nekog drugog i postigne da taj neko bude uhapšen, što za Veroniku znači isplata životnog osiguranja njenog pokojnog muža. Treći zadatak je najteži i on traži da se otkrije kompletna pozadinska priča. Svaki putnik nosi sa sobom delove slagalice koji se ne odnose samo na Veroniku i njen zločin, već i na skrivene tajne iz prošlosti. Na kraju, pravi izazov igre postaje rešavanje svih sporednih priča, nejasnih odnosa i čudnih ponašanja. Neke od ovih tajni pomažu da se prikrije ubistvo, dok su druge tu da pruže potpuniju sliku sveta igre i dodatan izazov.
Overboard!, nošen svojm narativnim elementom, najviše se izdvaja brzim tempom bez praznog hoda i inteligentnim i duhovitim dijalozima. Igra nudi širok spektar taktičkih mogućnosti koje igrač mora da iskoristi, od običnih razgovora do provala i podmetanja, kako bi otkrio bitne elemente priče. Svaki lik ima sopstvenu rutinu i raspored ponašanja, a igra traži od igrača da te obrasce prepozna i iskoristi u svoju korist. Odgovori, koje igrač bira u dijalozima, su ključno oružje pomoću kojih gradi svoj scenario bega, dok stalno mora da razmišlja korak unapred. Konačan trijumf donosi snažan osećaj zadovoljstva, jer je rezultat intelektualnog, strateškog i psihološkog nadmudrivanja.
Overboard! je igra koja je rađena tako da bi njena suština bila probaj opet. Svaka partija odmotava klupko i otkriva novi delić složene priče. Izazov nije samo u najjednostavnijem bekstvu, već u pronalaženju savršene kombinacije laži i taktike. Prava magija igre dolazi sa slojevima i mogućnostima koji se otkrivaju tek kroz upornost. Overboard! zbog svega toga ne traži samo da bude pređen, već i da svaka tajna bude otkrivena.