„Her Story”, delo nezavisnog britanskog programera Sema Barloua iz 2015. godine, jedna je od najkreativnijih igara iz protekle decenije. Ova nekonvencionalna mešavina detektivskog trilera i interaktivnog filma svojim izvođenjem menja način na koji se video-igre doživljavaju kao medij. Kroz inovativnu upotrebu nelinearnog pripovedanja, igra nudi iskustvo koje se u suštini gleda poput filma, ali istovremeno zahteva intelektualnu angažovanost i emotivnu posvećenost igrača kako bi rešio slučaj.
Radnja postavlja igrača u ulogu nekoga ko pretražuje arhivsku bazu podataka na desktopu policijskog računara. Glavni fokus je na seriju video-snimaka sa saslušanja misteriozne žene zbog nestanka njenog muža. Daljih objašnjenja nema i igrač je bačen da sam pliva u moru informacija. Centralni lik i ujedno jedini kog igrač može da vidi i čuje je upravo ta žena koju tumači - Viva Sajfert. Njena gluma je izuzetna i ona uspeva da deluje ranjivo i iskreno, ali i opasno i manipulativno. Kroz njenih sedam saslušanja snimljenih tokom 1994. godine, pred igrača se stavlja zadatak da razume celu priču.
Zaplet se razvija kroz fragmentisane klipove koji su kratki delovi tih saslušanja, gde svaki novi klip otkriva jedan deo slagalice, ali postavlja i nova pitanja. Ona priča o svom životu i braku, ali njena priča postaje sve složenija i kontradiktornija kako se dublje zalazi u materijal. Preko njenih reči i gestikulacija, igrač mora da radi na stvaranju slike o tome šta se zapravo događalo u njenom životu, a sve to dalje širi priču i na prirodu identiteta, psihičke poremećaje i shvatanje istine.
Mehanike igre su namerno na prvi pogled jednostavne, ali kada se zađe dublje u istraživanje vidi se koliko su zapravo izazovne. Igrač ima pristup celokupnoj bazi podataka, ali do klipova može doći samo putem unošenja ključnih reči i baza će prikazati najviše pet snimaka koji sadrže tu reč. Poenta igre je da se kroz pametnu pretragu i gledanje klipova otkrije cela priča. Igrač mora da sluša i prati pažljivo, da pravi beleške i da pamti detalje.
Video-klipovi mogu da otvore nova pitanja, ali i da razjasne raniji problem. Svaki igrač će pronaći različite delove priče u drugačijem redosledu, što znači da će svako imati jedinstveno iskustvo. Samo trajanje igre obično iznosi par sati, dok je za razumevanje čitave priče potrebno više istraživanja i ponavljanja snimaka. Igra prati napredak igrača i nakon određenog vremena na interfejsu računara će početi da se pojavljuju pitanja igraču da li je završio. Kada igrač odluči da završi igru može da odgovori potvrdno. Time igra nema tipičan kraj i neće nacrtati rešenje igraču, iako mu nudi filozofsko stanovište u skladu sa motivima igre i realnim životom, a to je da što se više igrač približava istini, ona više boli. Na igraču je ipak da sam radi da bi dobio zadovoljstvo razumevanja svega.
Barlou je pokazao da ne mora da stvori ogroman i složen svet da bi ispričao moćnu priču. Umesto toga, iskoristio je jedan jedini element, kratke video-snimke i iz toga stvorio bogato iskustvo. Atmosfera igre je tako kreirana kroz minimalistički pristup koji maksimalno iskorišćava ograničenja svog koncepta. Kreativnost igre leži upravo u njenoj sposobnosti da potpuno redefiniše ulogu igrača tako da je on ovde detektiv u pravoj definiciji tog zanimanja. Igrač mora da analizira, koristi intuiciju i spaja delove kako bi uspeo da razume istinu.
Ova igra je zato dokaz da inovacija u igrama ne mora da dođe kroz naprednu tehnologiju ili složene mehanike. Dovoljno je da to dođe i kroz intrigantnu ideju i kreativno korišćenje najosnovnijih elemenata u pisanju igre da bi se stvorilo nešto potpuno novo. Her Story je igra o prirodi istine i ljudske psihe. Njena suština leži u prepoznavanju da istina nije nešto što se jednostavno otkriva, već nešto što se aktivno stvara kroz proces interpretacije i razumevanja. Svaki video-klip je istinit sam po sebi, ali prava istina nastaje tek kada se sve spoji u jasnu celinu. Igra govori da je svaka priča subjektivna, da je svako sećanje nepouzdano i da je svaka istina višeslojna. Kroz saslušanja, osim kompleksnog psihološkog trilera, igra šalje i poruku o složenosti i nepredvidivosti ljudskog ponašanja.
Her Story pokazuje da i video-igre mogu biti medij koji može da se bavi najdubljim pitanjima ljudskog uma. Retko kada se dobiju svi odgovori i retko kada je istina crno-bela, a Her Story to poštuje kroz svoj pristup naraciji koji više podstiče na razmišljanje nego što pruža gotova rešenja. Ona poziva igrača da koristi svoju inteligenciju i intuiciju da bi rešio misteriju, ali i otvoreni um kako bi razumeo istinu.