U dvorištu „Centrala Huba” u subotu 5. oktobra, uprkos kiši koja je počela da pada ubrzo po početku, održan je prvi „Urban bazar”. Ovaj bazar pružio je priliku kreativcima iz lokalne zajednice, ali i iz ostalih gradova da pokažu svoje unikatne proizvode. Od nakita, odeće i stikera, pa sve do hrane, čajeva i eteričnih ulja, noćni bazar prikupio je pozamašan broj posetilaca, a svaki od njih je mogao da pronađe ono što je tražio. Ovakav vid bazara je održan u saradnji „Centrala Huba” i „ArTecha” kao deo „Centrala Festa”.
Kako su sve tezge na bazaru bile popunjene najrazličitijim proizvodima, moglo se pretpostaviti da je konkurencija za učešće na samom bazaru bila velika. Iako se ovako nešto prvi put organizuje, nije manjkalo ni proizvoda, a ni posetilaca koji su bili željni da vide šta je to novo u njihovom gradu, ali i da istraže šta to sve predstavljaju učesnici iz drugih gradova. Tijana Trivić, jedna od osnivača Centrala Huba, nije krila svoje zadovoljstvo povodom velikog broja prijavljenih učesnika, ali je i objasnila kako su izvršili njihovu selekciju.
Veoma sam zadovoljna brojem zainteresovanih i prijavljenih učesnika, bilo je čak više od 60 prijava i upita. Međutim, mi smo prijave morali da zatvorimo u nekom trenutku zbog samog kapaciteta u dvorištu i zbog toga smo primili prijave samo 40 učesnika, koliko ih upravo i ima na bazaru. Definitivno smo vršili neki vid selekcije jer nam je bilo važno da to budu afirmativni izlagači sa interesantnim, autentičnim proizvodima, rukotvorinama, mali preduzetnici i zanatlije koji zaista rade nešto lepo i interesantno u našoj lokalnoj zajednici, objasnila je Tijana.
Dodala je i da je zadovoljna posećenošću, a da će sa lepim uspomenama sa prvog Urban bazara izaći i izlagači i posetioci.
Izuzetno sam zadovoljna posećenošću, s obzirom da je ovo prvi 'Urban bazar'. Kiša nas nije omela, verujem da ćemo imati sjajne utiske učesnika, izlagača i posetilaca, rekla je ona.
Upravo su ljudi oni koji su ovaj Urban bazar učinili, kako mu i samo ime kaže, urbanim. Prepuni utisaka i sa osmehom na svom licu za Studentski dnevni list govorili su o svojim omiljenim proizvodima i štandovima.
Štandovi koji su nam privukli najviše pažnje su 'Almigor', 'Vintage secret'. Ima i jedna žena iz Niša, radi svoje korsete i jako je dobra. Dogma pivara isto. Stvarno ima dosta zanimljivih stvari, mnogo različitih stvari. Takođe, mnogo ljudi je došlo, muzika je dobra, realno baš smo zadovoljne, rekle su nam dve devojke po završetku svog obilaska i kupovine na Urban bazaru.
One su, kao i mnogi posetioci, pominjali upravo tu devojku koja pravi zanimljive korsete. Njeno ime je Anastasija Savov, a njen brend je Drugi maj. Ona se pored prodaje korseta bavi i prodajom heklanog cveća, ali i ručno izrađenih cegera.
Foto: SDL redakcija/ Jana Stanojević
Anastasija je objasnila kako je uopšte sve počelo i kako je nastalo ime brenda. Pored toga, otkrila je i koji je njen lično omiljeni proizvod.
Skupilo se nas nekoliko drugrica koje smo htele da šijemo, heklamo i učimo tako neke zanate, da tako kažem. I palo mi je na pamet da prerađujem postojeće stvari. Tipa imam neke farmerke, isečem ih, napravim neku kombinaciju i napravim korset, na primer. Moj omiljeni prozvod je korset koji je prerađen od goblena. Tako je nastala ideja. Ranije je postojao 'Prvi maj Pirot', to je bio kao jako poznat brend u Jugoslaviji, tako da mi se brend zove 'Drugi maj' zato što je iz druge ruke, rekla je Anastasija za Studentski dnevni list.
Ono što su ljudi komentarisali među sobom jeste da je mnogo veće nego što su očekivali, ali i da je ovo i te kako jedno lepo dešavanje za sam grad.
Neki od posetilaca našalili su se kako u odnosu na sve ostalo ima malo dezerta, pa bi za sledeće dešavanje poput ovog moglo da se obezbedi više slatkog, dok bi neki voleli da vide više ručno pravljenog nakita.
Na nekom od sledećih događaja poput ovog voleli bismo malo više slatkog, rekao je jedan par, dok su nečije želje ipak drugačije. Možda više kraftovanog piva, to je uvek dobra stvar i generalno možda više self-made nakita, kroz osmeh rekla je jedna od posetiteljki.
Govoreći o sledećim događajima poput ovog, Tijana Trivić otkrila je da već imaju u planu još nekoliko događaja sličnim Urban bazaru.
'Centrala Hub' planira da na godišnjem nivou ima minimum 3–5 ovakvih dešavanja u našem dvorištu, sličnih manifestacija, ne samo Urban bazar. Nešto poput festivala čokolade i sladoleda, festivala domaće hrane i pića i još neka interesantna dešavanja, najavila je Tijana.
Izuzetno privlačna, sa svim svojim šarenilom, bila je Zibof tezga koja se bavi prodajom čarapa raznolikih i veoma upečatljivih dizajna. Jedna od osnivača Zibofa objasnila je kako običan hobi može da postane posao.
Ideja o našim čarapama je nastala iz nekog hobija. Mi smo veliki ljubitelji šarenih čarapa pa smo samim tim krenuli da pravimo svoje čarape. Inače smo svi po obrazovanju grafički dizajneri. Onda smo odlučili da sve svoje neko znanje i veštine koje imamo pretočimo u proizvod, objasnila je ona.
Urban bazar, po svemu sudeći, tek je prvi u nizu događaja koji će biti održani i posvećeni kreativnim ljudima čije ideje zaslužuju da budu viđene. Tijana objašnjava da je to upravo i cilj Urban bazara.
Glavni cilj Urban bazara upravo jeste promocija kreativnosti, umetnosti, mladih preduzetnika, talenata mladih, dizajnera, malih proizvođača i to je ono što mislimo da je jako važno – da promovišemo našu lokalnu zajednicu, objasnila je Tijana.
Sa Urban bazara mnogi ljudi poneli su dosta uspomena, ali i stvari koji će ih podsećati na njega. Kiša nije omela ni najmlađe, a ni najstarije posetioce, a izvesno je da će svi jedva čekati naredni događaj sličan ovom.